Franzie

Jag ligger här i iskylan. Försöker hålla ett gott mod uppe. Tänker att jag ska försöka låta de bra saker jag styrt upp nu på bara två dagar lysa starkare än den panikångest jag får av att jag faktiskt är helt pank, med flera veckor kvar till mina hårt framarbetade pengar.
jag har ungefär 200 kr. å det gör mig så fruktansvärt nere att jag inte kan få ha lite roligt i den här kalla vintermånaden,f ör att så mycket pengar gått till olika sjukliga ändamål. Det blev en kort glädje, å den här gången har jag inte någon att låna några hundra av heller. jävla pappa. tycker en far som försummat mig större delen av mitt liv borde stiga in med sin hjälp när det verkligen krisar.
Hur kan man vilja ha barn utana att göra allt för att få dem att hålla huvudet över vattenytan.
om någon kunde slå mig i huvudet skulle jag bli jätteglad.
eller om jag fick ligga. om jag fick ligga ända tills jag får pengar igen skulle jag slippa tänka på eländet.
kan man inte hyra ut vänskap? eller ta betalt för djupa samtal? hah. nä, det kan man inte.
det var kul att träffa franzie idag iaf. det är märkligt hur allt han gör kan ses från en sådan otroligt komisk vinkel.
som idag när han satt å kollade i en kokbok. han mumlade fram recepten å utbrast hela tiden saker som ' ÅH kalvlever, precis i  min smak för fan, ge piratkungen ett dött kalvkött. en riklig måltid för slottsherren för fan' och 'anka, död almedalsanka till kungen för fan, sätt skeppet i gungning å kör på med en rödvinsås..mmm..almedalsanka. eller fiskmås kanske, ge mig en fiskmås å tugga på för fan.
aah. man måste ha varit där för å förstå kungen. har var jävligt nöjd när han berättade nyheten.
nyheten om att han fått reda på att han är släkt med en gammal pirat å numera vill bli tilltalad som Pirat-Kungen.
han hade en plan om att hälla i sig en hel flaska rom, i pirat-anda för å fira nyheten kommande helg.
usch jag är stressad. vet inte hur jag ska bära mig åt med någonting.
jag vill inte förlora allt. eller har jag redan gjort det? eller har jag ens vunnit något till en början?
jag vet inte. Men känner mig orolig å lätt sorgsen. vill lixom inte gräva ner mig mer.
vill försöka ta mig upp nu. vill få ett slut på det här. tyvärr blir allt väldigt svårt när jag inser att jag inte kan hämta ut resten av mina mediciner jag behöver, å att jag inte kan göra någonting bara för att få ha lite roligt, å att jag faktiskt inte ens har så mycket tråkigt att göra heller. att jag inte har någonting alls att göra. å att jag fortfarande har vidrigt ont i halsen.
å att pappa verkligen måste hata mig för att få upp mina förhoppningar om att han ska hjälpa mig med betalning, men när jag sedan ber om det vill han inte, å vid det laget är jag redan pank. pank+i=panik.
saknar michel. enda anledningen till att jag fortfarande är vaken är för att jag blev helt skakis när jag såg hur lite pengar jag har kvar. men jag ska upp tidigt imorgon iaf. SKA få en bra dygnsrytm.
smärta i bröstet.
Tramadol...någon?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0