Rubrik

På publishme.se's framsida står det att det ikväll var dags för årets musikgala.
för att citera: Ikväll är det dags för årets musikgala. Skit i grammisgalan där fjortistjejer med dålig musiksmak bestämmer vinnarna. Här är det musikkunniga som får säga sitt, vilket syns bara genom att titta på nomineringarna."
men jag tycker det är lite märkligt...de nominerade var sådana som veronica maggio, kleerup, amanda jensen, håkan hellström, in flames, hello saferide blablabla.
även om denna gala som ska vara så mycket bättre har en påläst musikkunnig panel som ska säga sitt, finns det så mycket att säga om detta?
amanda jensen har ju en röst visst, men hennes musik är tjatig, å har hon ens skrivit den själv?
håkan hellström är ju stockholmsbögen som tog randigt tillbaka till modet å som alla tonåringar skär sig själva för, så vad spelar det för roll om han blir framröstad av sin tonårsjury, eller om en musikkunnig idiot sitter å säger att han lyckats fånga hela tonårssverige.
veronica maggio skulle kunna sjunga, men istället piper hon som om hon sitter i en råttfälla. hennes texter är annorlunda det kan jag ge henne, men vad spelar det för roll.
å kleerup, vad fan är det? whatever.
Men musik börjar bli precis som mode...det kan vara precis hur snett å förfärligt som helst, men är det något nytt som ingen sett å någon säger att det här det är det nya svarta, så tänker hela världen att det nya är det rätta.
men är det egentligen särskilt mycket som är över huvud taget estetiskt tilldragande?
å isåfall, om det är annorlunda som krävs för att komma nånstans här i världen tycker jag att det är märkligt att folk fortfarande hakar upp sig på negrer å bögar.
inte för att jag såg galan så....
men jag tyckte att det var väldigt märkligt skrivet. att det bara är att kolla på nomineringarna lixom.
å andra sidan finns det ju knappt nån bra ny svensk musik å nominera.
nu lämnar jag detta.

sex drugs & rockn'roll. det är en klyscha, men oj så rätt den är. det hör ihop.
lyssnar på riktigt bra rock ikväll. just nu bad stuff med cactus. (god bless michel för spotify-lånet)
å jag får en farlig lust att ta en massa roliga saker å ligga. hela natten.
men det blir inget med det.
i'm a good girl.
men det vore så himla mycket bättre än å ligga här helt själv. jag saknar michel.
ibland undrar jag vart min ungdom tog vägen. inte fr att jag är så värst gammal, men för mycket dåligt har hänt.
jag undrar varför allt gick så snett. varför det behövde bli så. varför varför. varför har jag inte bara haft möjligheten att vara som man ska va.
jag vill inte dö ung. ibland tror jag att jag ska dö. det gör mig livrädd. att det här var allt.
det har hänt många bra saker i mitt liv. jättebra saker. men så glider det bara bort, innan man kanske riktigt hunnit förstå att det fanns där.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Som du säger, det finns nästan ingen bättre svensk musik att nominera. I den djupaste underjorden finns det nog guldkorn, men de får aldrig chansen att bli upptäckta.

parantes. Hellström är GBG-bög, inte Sthlm.

2009-01-19 @ 21:30:23
Postat av: Michel

...ovan...

2009-01-19 @ 21:30:50
Postat av: Lisa

Öjöjöj, vilket långt inlägg! ;)

2009-01-19 @ 21:34:51
URL: http://dubbelbloggen.blogg.se/
Postat av: jody

jo jag vet att han är gbg, men han har ju hängt för mycket i stockholm å genomsyrat hela folket!

se bara på brorsan. han flyttade till stockholm å blev håkan-bög.

usch det gör mig ledsen.

2009-01-19 @ 21:38:24
Postat av: Michel

men det var han ju innan flytten

2009-01-20 @ 23:27:27
URL: http://michmusik.blogg.se/
Postat av: jody

nä det var han ju inte. visst han lyssnade en del på håkan men flytten gjorde han till den typen av människa.

2009-01-21 @ 13:39:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0